SEO vražda

Většina provozovatelů webů již ví, že SEO (Search Engine Optimization) znamená optimalizaci internetových stránek pro internetové vyhledávače.

Zadáme-li do vyhledávače (Google, Seznam a další) například slovo "dřevostavby", pak nám Google najde přes 600 tisíc výsledků vyhledávání.

Vyhrávají ti, kteří se umístí na první straně.

Málokdo se podívá ještě na druhou stranu.

Jak je to možné, že Google tak rychle najde tolik výsledků?

Vyhledávače pracují daleko předtím, než někdo začne vyhledávat.

Vysílají téměř nepřetržitě své softwarové roboty na všechny existující internetové stránky i podstránky a "čtou" jejich obsah, následně je indexují a uloží na svých serverech.

Jakmile někdo začne vyhledávat třeba "dřevostavby", nabídnou jako výsledky vyhledávání ty stránky nebo podstránky, které již mají zaindexované na svých serverech.

Co vyhledávače nemají rády?

Duplicitu!


Jinými slovy, když narazí na stránku nebo podstránku, která má stejný text, jako stránka nebo podstránka na jiném webu, kterou již mají zaindexovanou.

Taková již druhá v pořadí stránka se stejným textovým obsahem má smůlu a nemá šanci se umístit na první straně výsledků.

Je to přirozené.

Jednak roboty vyhledávačů mají více práce, která je zbytečná, když stejný text už na serverech zaindexován je.

A pak proč by vyhledávač nabídl na první straně třeba 10 identických výsledků (i když pokaždé na jiné adrese)?

Lidé by takový vyhledávač rádi neměli (také nechtějí 10 krát otevřít a číst to samé!) a je logické, že vyhledávač se snaží být oblíbený a nabízet to, co si vyhledávající přeje najít.

Ten chce najít přesně to, co hledá a navíc v určité různorodosti, ať si může vybrat, co mu více sedí.

Rada?

Než dáte na web nějaký text, podívejte se, zda takový text už na vyhledávači není zandexován.

Vložte do vyhledávače celou jednu větu a zjistěte, zda ji najde na nějakém jiném webu.

Pokud najdete na internetu stejný text, který máte v záměru umístit na web, pak to nedělejte.

Nechcete přece spáchat SEO vraždu svého textu a zbytečně se připravit o jeho úspěšnou sledovanost!


To platí dvojnásob, pokud chcete, aby vám na internet vkládaný text vydělával peníze.


Seznam všech příspěvků na tomto webu:

Jak napsat dobrý PR článek?

Proč získávat zákazníky právě pomocí PR článku? 

Jak na strukturu PR článku

Jak na stylizaci PR článku? 

Jak vybrat médium pro inzerci PR článku?


Jak by mohl vypadat váš PR článek?

Pár rad ohledně gramatiky

SEO vražda 

Linkbulding - cesta k vyšší návštěvnosti